Hold on 'til the night

Greyson Chance har arbetat i flera månader på sitt debutalbum som har varit namnlös tills nu! Vi fick nydligen reda på att titeln på Greysons debutalbum kommer att heta Hold On 'Til The Night och enligt Greyson själv så kommer låten släppas i sommar !

I samma intervju sa Greyson att han är "cirka 80 procent" klar med låten så det finns fortfarande arbete att göra.

"Skivan låter som en blandning mellan Snow Patrol och OneRepublic, jag tror att jag skulle gå i den division. Det är pop-rock ", la Greyson till.

Greyson är just nu på turné med andra tonårsidol, Cody Simpson men det har inte hindrat den tretton-åringen från att ta en paus från studion. En "ledig dag" för Greyson kan innebära en paus från turnerandet, men han kommer till studion regelbundet även på vägen. "När jag har en dag där jag inte på väg mot turné platsen eller har konsert,är jag i studion. Jag skriver alltid låtar och jag börjar komma in i produktionen vägen också. De kör verkligen hårt med mig, men jag gillar att arbeta. "

Greyson är lika förväntansfull som vem som helst som ska släppa sitt första album , men förvänta dig inte att det är hans sista. Enligt Greyson kan vi satsa på många fler turer och många fler album framöver!


Kommentarer
Postat av: SelenaGomezSwe

Hejsan



Gillar du Selena Gomez? Om du gör det så är min blogg rätt för dig ;)

2011-05-07 @ 16:39:20
URL: http://selenagomezsswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
”RSS